Kokoontumisrajoitukset näkyvät myös Ahlaisten arjessa

Valtioneuvoston määräämät kokoontumisrajoitukset vaikuttavat suoraan myös elämään Ahlaisissa. Valmiuslailla säädetyt rajoitukset ja suositukset koskien

• yli kymmenen hengen kokoontumisia,
  • riskiryhmien liikkumista,
  • ravintoloiden aukioloa sekä
  • maan sisällä liikkumista

on syytä ottaa vakavasti, vaikka ne hankaloittaisivatkin suunnitelmien toteuttamista ja päivittäistä elämää.

Ahlaisten kyläyhdistys haluaa toimia vastuullisesti

Kyläyhdistys on  omalta osaltaan sitoutunut noudattamaan annettuja ohjeita paitsi määräysten myös suositusten osalta seuraten niiden tiukan tulkinnan mukaista linjaa. Tähän mennessä

• Yhdistyksen kevätkokous 24.3.2020 on siirretty myöhemmin pidettäväksi;
  • Pääsiäistori 11.4.2010 on ilmoitettu peruttavaksi – torilla ei siis tuolloin ole toimintaa ja kauppiaille on asiasta ilmoitettu.

Näistä on jo tiedotettu yhdistyksen omilla kanavilla (https://ahlaistenkylayhdistys.fi, Facebook). Rajoitukset ovat osin voimassa pääsiäiseen saakka ja osin toukokuun loppuun, mutta todennäköisesti jatkuvat pidempään ja jopa tiukentuvat; näin tapahtunee ainakin pääsiäiseen päättyvien rajoitusten osalta.

Kevään tapahtumat Ahlaisissa

Keväälle on ilmoitettu jo joukko eri yhdistysten järjestämiä tapahtumia. Näiden järjestelyt ovat käynnistyneet ennen pandemian leviämistä Suomeen ja ne joudutaan luonnollisesti annetun ohjeistuksen henkeä noudattaen ottamaan uuteen harkintaan. Ahlaisten kyläyhdistyksen osalta  ainakin

• toukokuun ajan syreenitori pidetään suljettuna (2.5., 9.5., 16.5., 23.5. ja 30.5. toritapahtumat on siis peruutettu).

Muut yhdistykset ilmoittelevat omista tapahtumistaan omilla tiedotuskanavilllaan. Mitä sitten tapahtuu kesäkuussa ja sen jälkeen – siihen on liian aikaista ottaa kantaa. Tiedotamme tältä osin asioista myöhemmin.

Seuraa Ahlaisten kyläyhdistyksen ja yhteisöjen tiedotusta

Tiedotamme Ahlaisten tapahtumista kyläyhdistyksen www-sivun Tapahtumakalenterissa ja Ajankohtaista-palstalla sekä yhdistyksen Facebookissa. Seuraa tiedotusta www-sivuillamme https://ahlaistenkylayhdistys.fi. sekä kyläyhdistyksen Facebookissa. Seuraa myös muiden yhdistysten ilmoittelua – linkkejä Ahlaisten aueella toimivien yhdistysten yhteystietoihin ja toimintaan on tämän sivuston Harrastustoiminta-osiossa. Avoin Facebook-ryhmä Ahlainen – paras paikka asua käsittelee kaupunginosan ajankohtaisia asioita ja sieltä saattaa myös löytyä apu mieltä askarruttavaan käytännön ongelmaan.