Joulun lähestyessä Ahlaisissa tapahtuu

Jo aiemmin (pari artikkelia taaempana) on tehty tiettäväksi perinteisten joulumarkkinoiden toteutuminen Syreenitorilla ja sen ympäristössä lauantaina 12.12.2020 klo 9-14. Muutakin ajankohdan henkeen liittyvää on tapahtumassa.

Jouluseimi

SPR:n Ahlaisten osasto pystyttää, myös perinteitä jatkaen seimen Syreenitorille markkiniden jälkeen 13.12.2020, joka on tietysti myös Lucia-päivä.

Joulukalenteri

Mielenkiintoisena uutuutena on Facebookiin aktivoitu joulukalenteri, jonka luukut aukeavat kunkin päivän kohdalla. Luukkujen asennuksesta vastaavat eri tahot – koordinaattorina on idean alullepanija, Heidi Sakarin. Lainaan seuraavassa suoraan hänen tekstiään Ahlaisten joulukalenteri -ryhmän sivulta:

— lainaus alkaa —

Ahlaisten Joulukalenteri 2020

Tänä vuonna kylässämme toteutetaan kaikille yhteinen joulukalenteri. Luukut ja päivät ovat nähtävillä alla olevassa kuvassa. Luukut ovat nähtävissä lähes koko päivän (n.klo 9-21). Jouluaaton luukku on poikkeuksellisesti vain pimeän aikaan nähtävissä osoitteessa Ämtööntien alkupää kylältä päin. 20.12 Larppialue löytyy Keikvedentie 63/opasteet.

Ohjeet luukkujen asettajille:

Laita ajoissa näkyviin, joko ikkunalle, portinpieleen, pihakuuseen yms. mielikuvitus rajana. Älä paljasta luukkua somekanavissa ennen kyseistä päivää. Oman päiväsi jälkeen voit jättää sen osaksi omia joulukoristeluitasi. Alla on linkki Joulukalenterin omaan fb-ryhmään missä voit oman päiväsi lopuksi tai seuraavan päivä julkistaa luukkusi sisällön.

Arvonta

Mikäli haluat osallistua arvontaan, voit noutaa K-Market Ahlaisista Joulukalenteripassin. Passiin kirjataan jokaisen luukun sisältö/sanoma. Passin voi palauttaa 28.12.2020 mennessä takasin kaupalle ja olet mukana arvonnassa. Arvonta suoritetaan 29.12.2020. Arvontaan osallistuminen ei ole välttämätöntä.

Liity myös Joulukalenterin omaan ryhmään, siellä jaetaan aina oman päivän päätyttyä kalenterin sisältö, joko kuvana tai tekstinä.

— lainaus päättyy —

Joulukalenteriin pääsee linkistä https://www.facebook.com/groups/874538249616833.

Joulurauhan julistus

Joulurauha julistetaan perinteiseen tapaan Ahlaisten kirkolla jouluaattona 24.12.2020 klo 12:00. Tapahtuman järjestäjänä on Ahlaisten Kotiseutuyhdistys.