Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Ahlaisten kyläyhdistyksen syyskokous

29. lokakuuta klo 19:00 - 20:30

Sääntömääräinen syyskokous, jossa käsitellään mm. toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2020, valitaan yhdistykselle puheenjohtaja ja hänen varahenkilönsä hallitukseen vuodelle 2020 sekä jäsenet hallituksen erovuoroisten jäsenten tilalle 2020 alkavaksi kolmivuotiskaudeksi.

Esityslista:

1 § Kokouksen avaus

2 § Kokouksen puheenjohtaja, sihteerin, kahden pöytäkirjantarkastajan ja kahden ääntenlaskijan valinta

3 § Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen

4 § Kokouksessa läsnä olevien jäsenten ja heidän äänivaltaisuutensa toteaminen

5 § Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen

6 § Toimintasuunnitelman sekä tulo- ja menoarvion vahvistaminen

7 § Seuraavan vuoden jäsenmaksuista päättäminen

8 § Yhdistyksen puheenjohtajan ja hänen varajäsenensä valitseminen

9 § Yhdistyksen hallituksen erovuoroisten varsinaisten ja varajäsenten toteaminen sekä uusien valitseminen heidän tilalleen

10 § Kahden toiminnantarkastajan ja kahden varatoiminnantarkastajan valitseminen

11 § Kokouskutsussa mainittujen muiden asioiden käsitteleminen

12 § Muut asiat: kokouksen yhteydessä esitetyt asiat

13 § Kokouksen päättäminen

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2020

Yleistä

Ahlaisten kyläyhdistyksen toiminnan tarkoituksena Alakylän ja Ylikylän asukkaiden viihtyvyyden parantaminen ja panostaa kylän elinolosuhteiden säilymiseen ja paranemiseen. Yhdistys tekee yhteistyötä Ahlaisten kylien eri toimijoiden kanssa ja hoitaa edunvalvontaa eri viranomaistahoihin, Porin kaupunkiin ja tienpitäjään. Painopistealueina on kaavoitus tilanne Ahlaisissa, tieasioiden eteenpäin vieminen sekä Sote uudistuksen seuraaminen alueellamme.

Toritapahtumat

Järjestetään torikauden avaus, torikauden päättäjäiset tai muita torille sopivia mahdollisia juhlatilaisuuksia, esim. torikaraoke Avoimet Kylät -tapahtuman yhteydessä.

Aloitteet

Yhdistys tekee aloitteita kaupungin päättäjille ja myös valtion edustajille siitä, miten Alakylän ja Ylikylän kehittymistä tulisi edesauttaa. Aloitteet valmistellaan avoimesti, niin että kaikki halukkaat voivat osallistua niiden tekoon. Tarvittaessa käytetään myös asiantuntija-apua. Panostetaan mm. edelleen Ahlaistentien tieolosuhteiden parantamiseen ja kevyenliikenteen väylän jatkamiseen VT8:lle.

Yhteistyö

Kyläyhdistys pyrkii edistämään yhteistyötä alueella toimivien muiden yhteisöjen ja yhdistyksien kanssa. Kyläyhdistystoiminnassa tehdään yhteistyötä Lampin ja Kellahden kyläyhdistysten sekä Satakylät ry:n kanssa. Kesäasukkaat pyritään saamaan mukaan kylän kehittämishankkeissa. Soveltuvilta osin Ahlaisten kyläyhdistys ry osallistuu myös yhteishankkeisiin.

Kokoukset

Ahlaisten kyläyhdistys ry pitää sääntömääräiset kevät- ja syyskokoukset sääntöjen määräämänä aikana ja ylimääräisiä yleiskokouksia kutsutaan koolle tarvittaessa. Yhdistyksen hallitus kokoontuu tarvittaessa n. kerran kuukaudessa.

Suolamakasiini ja Vanha-Putaja

Vanha-Putajan kiinteistön vuokrausta ja käyttöä pyritään lisäämään, suolamakasiinia käytetään varastona.

Tapahtumat

• Ahlaisten kyläyhdistys ry valitsee vuoden 2020 Ahlaisten Äijän tai Ämmän ja julkistaa sen Ahlaisten markkinoilla elokuussa.
  • Pyritään järjestämään talvitapahtuma sään salliessa helmi-maaliskuun aikana.
  • Osallistutaan valtakunnalliseen Avoimet kylät -tapahtumaan 13.6.2020.
  • Heinäkuun puolivälissä pidetään Avovesi -uintikisat, yhteistyössä kylän yhdistyksien kanssa.
  • Joulukuun toisena lauantaina järjestetään yhteistyössä Ahlaisten yhdistyksien kanssa joulumarkkinat.

Varainhankinta

Omien varojen keräämiseksi pidetään arpajaisia, kahvituksia ja makkaran myyntiä tapahtumien yhteydessä ja jatketaan metalliromunkeräys pisteen pitämistä.

Muu toiminta

• sotaveteraanikiven ympäristön hoito
  • joulukuusen pystytys veteraanikiven viereen
  • tervehdykset yhteistyökumppaneille sekä yhdistyksen ansioituneille jäsenille