Ahlaisten kylänrannan kunnostus – Tiedote 14.8.2017

Porin Ahlaisten kylänrannan kunnostus aloitetaan viikolla 34. Porin kaupunki on saanut tukea yleishyödylliseen investointihankkeeseen Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelman kautta. Hanketta on rahoittamassa Karhuseudun Leader-ryhmä. Hanke toteutetaan yhdessä Porin kaupungin, Alakylän yhteiset maa- ja vesialueiden, Ahlaisten kyläyhdistyksen, VPK:n ja Ahlaisten nuorisoseuran kanssa.

Hankkeen tavoitteena on parantaa kyläläisten ja kylän yhdistyksien toimintaedellytyksiä sekä kehittää matkailuelinkeinon ja työllisyyden lisääntymistä Ahlaisissa. Lisäksi parannetaan pelastusvalmiutta alueella veneenlaskupaikan kunnostuksen myötä. Hankkeen aikana Kylänrannassa oleva lastauslaituri uusitaan ja olemassa oleva veneenlaskupaikka kunnostetaan. Lisäksi ranta-aluetta maisemoidaan. Osa maisemoinnista tehdään talkootyön voimin.Työn toteutus aloitetaan laiturin rakentamisella, joten lastauslaituri ei ole käytössä viikosta 34 lähtien. Laiturin rakentaminen vie noin 3 viikkoa. Alustavien suunnitelmien mukaan veneenlaskupaikan kunnostus aloitetaan syyskuun alkupuolella. Veneenlaskupaikka saattaa olla pois käytöstä kunnostuksen aikana muutamia päiviä.  Pelastushälytyskalusto saadaan tarvittaessa laskettua vesille Madetorin rannasta.  Rannan maisemoinnin yhteydessä venepaikoilla olevia veneitä voidaan joutua siirtämään työn alta toisaalle. Venepaikkojen omistajille lähetään erillinen tiedote asiasta.

Lisätietoja antaa

Porin kaupunki / Infrayksikkö