Avoimet kylät 12.6.2021 – Ilmoittautuminen 16.5.2021 mennessä

Avoimet kylät on kesäkuun toisena lauantaina järjestettävä valtakunnallinen tapahtumapäivä, jona sadat kylät ympäri Suomen kutsuvat tutustumaan toimintaansa ja järjestävät tapahtumia. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Suomen Kylät ry, maakunnalliset kyläyhdistykset ja paikalliset yhditykset ja aktiivit.

Avoimet Kylät -päivä järjestetään tänä vuonna 12.6. Pääosin tapahtumia kannustetaan järjestämään verkossa. Lisätietoa päivästä on osoitteessa  https://www.satakylat.fi/avoimet-kylat/avoimet-kylat-2021/.

Vuoden 2020 tapahtuma pidettiin verkossa ja Ahlainen näkyi kylää esittelevän videon muodossa. Vuoden 2021 osaltakaan kokoontumisrajoitukset eivät suosi perinteistä tapahtumamuotoa, jossa olennaista on mahdollisuus käydä tutustumassa kylän eri osiin ja toimijoihin.

Ahlaisten kyläyhdistyksen hallitus päätti ehdollisesta osallistumisesta tapahtumaan. Mukana ollaan fyysisten tapahtumien muodossa, mutta verkossa olevaa toimintaa ei ryhdytä valmistelemaan. Tapahtumia järjestetään kokoontumisrajoitusten sallimissa puitteissa ja ottaen huomioon tapahtumapäivänä vallitsevat turvallisuussuositukset.

Ahlaisten kyläyhdistys pyytää tapahtumasta kiinnostuneita ilmoittautumaan yhdistyksen sihteerille viimeistään 16.5.2021. Yhteystiedot:

Anna-Leena Sipinen, anna-leena.sipinen@luukku.com; Puhelin 044 541 2377.

Tapahtumien toteutumisen osalta jäämme odottamaan tapahtuma-ajankohdan tilannetta, joten vaarana on, että toimintaa ei tuolloin voida järjestää.