Kommentoi palveluverkkouudistusta – ota kantaa Ahlaisten koulun ja palveluiden säilyttämisen puolesta

Tärkein ensin: Kommentit voi antaa osoitteessa https://www.lyyti.fi/questions/d527ecc909.
Ahlaisissa on käyty vilkasta keskustelua palveluverkkouudistuksen uudesta, virkamiestyönä tehdystä esityksestä, jota vaivihkaa yritettiin ujuttaa päätöksentekoelimiin. Ahlaisten osalta tavoitteena on keskittää päiväkotitoiminta, esiopetus, kirjasto ja terveyspalvelut koulun alueelle sekä siirtää koulun 3-6 luokat Noormarkkuun nimeämättä ensisijaista koulua yksikäsitteisesti Keskusta, Kankaan koulu). Lisäksi suunnitelmaan liittyy suunnaton halu purkaa Ahlaisten koulurakennus, joka sinänsä on terve eikä estä millään muotoa toiminnan jatkumista siinä. Tilalle on tarkoitus tuoda tilaelementtiratkaisu. Kaupunkilaisille on avattu mahdollisuus verkossa kommentoida muuosehdotusta 8.6.2020 saakka.

Kaupungin tiedotteen mukaan ”Vaikea taloustilanne on pakottanut kaupungin pohtimaan vaihtoehtoja viime vuonna tehdylle palveluverkkopäätökselle. Koko uuden esityksen sisältö ja laskelmat on koottu alueittain osoitteeseen pori.fi/palveluverkkouudistus. Samalla sivulla on ohjeet kommenttien jättämiseen”. Yleisötapahtumia ei nyt voida järjestää, joten keskustelu asiasta on käytävä muilla foorumeilla. Tiedotteen mukaan ”Kaupunkilaisten kommentit toimitetaan kaupunginvaltuuston jäsenille, jotta he voivat ottaa ne huomioon päätöstä tehdessään. ”
Palveluverkkoa koskeva päätös tehdään kaupunginvaltuuston kokouksessa 15.6.2020.