Hallituksen järjestäytyminen ja tulevia tapahtumia

Yhdistyksen hallitus piti 22.1.2023 järjestäytymiskokouksen; paikka oli tavan mukaan Apuri, siitä kiitos SPR:lle, ja Marja-Liisalle kahvista & kastamisesta.

Kyse oli toimikauden ensimmäisestä kokouksesta. Syyskokouksessa puheenjohtaja kaudelle 2024 oli jo valittu: edellisen kauden puheenjohtaja Aki Gröndahl saatiin houkutelluksi tehtävään. Kokouksessa

• varapuheenjohtajaksi valittiin Tapio Salminen,
  • sihteeriksi Kristiina Åkerlund,
  • rahastonhoitajaksi Teuvo Mäntylä ja
  • jäsenrekisterin hoitajaksi Helena Mäkinen-Mäntylä.

Toritoimikunnan kokoonpano säilyi ennallaan: Aki Gröndahl, Teuvo Mäntylä, Tony Sjöblom, Regina Wittsberg. Kotiseututoimikunnan kokoonpano on seuraava: Pertti Haapajärvi, Helena Mäkinen-Mäntylä (yhteyshenkilö hallituksen ja toimikunnan välillä), Hannu Nummelin, Kristiina Åkerlund (yhteyshenkilö hallituksen ja toimikunnan välillä).

Kevätkokous päätettiin pitää 18.3.2023 klo 19 alkaen Apurissa. Vuoden toritoiminta käynnistyy pääsiäistorin muodossa 30.3.2023 (klo 10-13) ja varsinainen torikausi on 11.5.-28.9.2023. Torikauden ajalle on suunnitteilla toritapahtumia, joista ilmoitellaan erikseen. Ahlaisten kyläyhdistys osallistuu perinteiseen ”Avoimet Kylät” -päivään 8.6.2023. Siitäkin ilmoittelua tulee aikanaan julkisuuteen.

Kokouksessa valmisteltiin kevätkokousta, jonka paperitalkoota ryhdytään tekemään vähitellen: kirjanpito tilinpäätöksineen, toimintakertomus ja toiminnantaarkastajien usuttaminen asiakirjojen pariin tapahtuvat runsaan kuukauden aikana, jotta kaikki on valmista kevätkokousta varten. Jäsenmaksu on jo syyskkoouksessa vahvistettu vuodelle 2024, se on entiset 5 euroa. Jäsentiedote lähtee jakeluun lähiaikoina.

Kausivalot ja muu valorekvisiitta päätettiin pitää miljöötä ilahdutamassa vielä jonkin aikaa, kunnes pimeä hälventyy ja päivät alkavat olla riiittävän pitkiä. Se, milloin H-hetki valojen sammuttamisen ja poiskeruun osalta tapahtuu, jäi vielä odottelemaan lopullista päätöstä. Raitilla kulkiessaan sen kai sitten huomaa, jos ei muuten.

Kesäiseen versioon joulukuusesta siirrytään 15.6.2023 Maistongin pystytyksen merkeissä. Se toteutunee kuitenkin entisen maistongin kanssa; vaihtoehtona sille pohdittiin oksista karsittua joulukuusta vaivan säästämiseksi, mutta sinänsä toteuttamiskelpoisesta ideasta yksimielisesti luovuttiin. Ennen pystytystä Maistonki pääsee ehostukseen – maalailua ja irto-osien fiksausta. Nousee sitten entistä ehompana kesäaikaa koristamaan. Ja se joulukuusi tietysti poistetaan ennen sitä, jossain vaiheessa.