Perinteiset joulumarkkinat Syreenitorilla ja sen lähiympäristössä lauantaina 12.12.2020 klo 9-14

PÄIVITYS 4.12.2020: JJoulumarkkinat joudutaan peruuttamaan kiristyneiden kokoontumisrajoitusten takia. COVID-19-tautitilanne on pahentunut myös Satakunnassa, minkä takia Lounais-Suomen aluehallintovirasto (AVI) on antanut 2.12.2020  uuden ohjeistuksen kokoontumisrajoituksista: 3.12.-23.12.2020 Satakunnan maakunnassa saa järjestää korkeintaan 20 henkilön yleisötilaisuuksia ja tapahtumia. Ahlaisten kyläyhdistyksen hallitus selvitti tähän AVIn tulkinnan ja sai vahvistuksen, että myös joulutoria järjestettynä tapahtumana koskee tuo henkilörajoitus. 4.12.2020 kyläyhdistyksen hallitus yhdessä muiden järjestävien tahojen kanssa teki päätöksen joulutorin peruuttamisesta. Emme tapahtumalla halua vaarantaa paikalla olevien myyjien ja torivieraiden terveyttä. Tori ei luonnollisestikaan ole käytettävissä rajoitusaikana mihinkään muuhunkaan yleisötapahtuman luonteiseen toimintaan.

— aiempi uutinen alkaa tästä —

Perinteiset joulumarkkinat pidetään tänä vuonna Syreenitorila ja sen lähiympäristössä. Tapahtumapaikkaa muutettiin aiempina vuosina totutusta Kylänrannasta ja Putajalta torille, jossa käytettävissä on luontevasti aiempaa enemmän ulkomyyntipaikkoja ja jossa lisäksi voidaan hyödyntää torin ympäristön mahdollisuuksia.

Tapahtumapaikan vaihtamisella, paitsi reagoitiin sisätiloissa järjestettävien tapahtumien mahdollisiin kokoontumisrajoituksiin, haluttiin myös uudistaa tapahtuman konseptia. Joulumarkkinaperinnehän on aikanaan alkanut Nuokkarin ja Kirjaston alueelta, joten nyt ollaan siirtymässä takaisin lähemmäs aiempaa tapahtumapaikkaa.

Joulumarkkinoiden pääjärjestäjinä ovat perinteiseseen tapaan Ahlaisten Kyläyhdistys ja Ahlaisten Nuorisoseura, mutta muidenkin apuun ja tukeen on tarvetta.  Mukana tapahtumassa ovat

• Meri-Porin Seurakunta,
  • Saanteen Seilori,
  • Eeva ja Lauri Reunamo sekä
  • Uotilan Navettakahvio.

Ahlaisten kirkko on auki joulumarkkinoiden ajan – tutustuminen kirkkoon on tuona aikana mahdollista. Luvassa on ehkä jotain jouluaiheista ohjelmaakin. Saanteen Seilori on avoinna ja sen tiloihin järjestynee myös markkinoihin liittyvää toimintaa. Reunamon (ahlaislaisittain Vaaksin) piha-alueelle järjestettänee myös toimintaa. Uotilan Navettakahvio on auki, samoin sen pihapiirissä olevat näyttelytilat.

Myyntipaikat / Tiedustelut: Regina Wittsberg 044 320 7300.

Markkinatapahtumia:

• Markkinoille on ilmoittautunut 23 myyjää.
  • Joulupukki tulee klo 11.
  • Kirkossa järjestetään pienimuotoiset kauneimmat joululaulut klo 12 – 12.30.
  • Poniratsastusta klo 12.30 jälkeen,