Kesäruokailulla suuri suosio – jälleen tänäkin kesänä

Ahlaisten koululla järjestettiin kesä-heinäkuun ajan kesäruokailu, jolla haluttiin tukea lasten ja nuorten hyvinvointia. Ruokailun mahdollisti Porin kaupunki ja Ahlaisissa järjestelyistä vastasi Ahlaisten kyläyhdistys koordinaattorin roolissa.  Ahlaisissa järjestelyistä vastasi Ahlaisten kyläyhdistys koordinaattorin roolissa, toteutuksessa ovat mukana Ahlaisten Urheilijat, SPR, Ahlaisten koulun vanhempainyhdistys, Lions Club Pori Pohjoinen, Lampin Martat ja Porin seurakunta. Koordinaattorina toimi viime vuoden tapaan Kristiina Åkerlund.

Kristiinan pari päivää sitten valmistunut yhteenveto kävijämääristä kertoo seuraavaa:

Ruokailussa aikavälillä 7.6-30.7.2021 (kahdeksan viikkoa) jaettiin

• 7-10-vuotiaille  471 aannosta,
  • 11-15-vuotiaille 389 annosta ja
  • 16-18-vuotiaille 126 annosta.

Yhteensä tämä oli 986 annosta lapsille ja nuorille, eli 123 annosta per viikko, keskimäärin 25 annosta per päivä.

Ruokajakelun ideana on ollut myös tukea lapsiperheiden ja yksinäisten ruokailua jakamalla varsinaisesta jakelusta yli jäänyt ruoka tähän kohderyhmään. Tähän jakeluun riitti 364 annosta, 45 annosta per viikko, eli 9 annosta päivää kohti. Hukkaan ruokaa ei mennyt yhtään.

Huikea tulos. Kaipa tätä jatketaan taas ensi kesänä – toivotaan niin! Kesäruokailun järjestämiseen osallituneet toimijat ovat olleet valmiita käyttämään kesän vapaa-aikaansa lasten, nuorten ja apua tarvitsevien hyväksi. Kyseessä on kylän yhteisponnistus sekä näyttö yhdistysten yhteistyövalmiudesta ja yhteisvastuullisuudesta, jossa ollaan valmiita antamaan apua ja toimimaan tilanteen niin vaatiessa.