Ahlaisten Superviikko 22-25.6.2022

Ahlaisissa tapahtuu – erityisesti kesäkaudella. Kylä vilisee loma-asukkaita ja jopa ahlaislaiset siirtyvät sisätiiloista ulos ja ihmisten ilmoille. Jopa torilla näkee alkuperäisiä ahlaislaisia. Turistivirrat kansoittavat metsäpolkuja ja luontokohteita. Ertityisen kiintoisa on Juhannusviikko.

Pitkähkön sarjan erilaisilla säännöillä varustettuja rajoituskausia jälkeen jälleen on mahdollista kokoontua toreille ja turuille. Juhannusviikolle on tavan mukaan muodostunut jopa tapahtumien suma:

• Keskiviikkona 22.6.2022 järjestetään perinteikäs Vaaksholma Open -keihäskarnevaali. Tapahtumapaikkana on poikkeuksellisesti Ahlaisten Stadion, jossa pitkätkin keihäskaaret ovat mahdollisia ilman, että joki tulisi vastaan. Tapahtuma alkaa klo 18.
  • Torstaina 23.6.2022 lähtee käyntiin järjestyksessä 11. Frisbee Open Ahlainen. Frisbee-rataaa on syksyn-talven-kevään kuluessa rakennettu uuteen kuosiin. Kenttä on nyt täysimittainen ja tilaa jatkuvasti kasvaneelle yleisösuosiolle on aiempaa enemmän. Aikataulun ja järjestelyjen osalta seuratkaa järjestäjän viestintää.
  • Perjantaina 23.6.2022 Syreenitorilla tapahtuu – perinteinen Juhannustori klo 9-13.
  • Lauantaina 24.6.2022 klo 15 käynnistyy Niittyluoto – Sandö Juhannuspeli. Potkijoita joka lähtöön ja yleisössä vielä enemmän.

Menossa on luonnollisesti mukana Saanteen Seilori. tapahtumaan valmistautumiseen ja jälkipuintiin tarjolla ovat sopivat puitteet ja tarjoilut. Jos itse tapahtuma alkaa pitkästyttää tai muuten vain tulee tarvetta, niin välilläkin voi pistäytyä.

Täyteen viikkoon jää vielä tilaa maanantaillle ja tiistaille, kun viikonloppua ei lasketa. Jos mieleen juolahtaa tapahtumaa näille päiville, laittakaa sana kiertämään.

Ahlaisten kesätapahtumat eivät tiettenkään lopu tähän, ja ovat ne alkaneet jo ennen juhannusviikkoa:

• lauantaisin Syreenitori 9-13, torikausi jatkuu lokakuun loppuun saakka;
  • Avoimet Kylät Ahlaisissa 11.6.2022;
  • Iltatori Syreenitorilla 29.6.2022 klo 18-21;
  • Avovesiuinti 14.7.2022 klo 17 alkaen;
  • Iltatori Syreenitorilla 27.7.2022 klo 18-21;
  • Ahlaisten markkinat 6.8.2022 klo 9-15; Ahlaisten Äijä/Ämmä kyörätään seilipaatissa markkinapaikalle klo 13;
  • Iltatori Syreenitorilla 17.8.2022 klo 18-21.

Iltatoreilla toritoiminnan lisäksi järjestettyä ja itse järjestettyä ohjelmaa / toimintaa. Seuraa ilmoittelua.