Kyläyhdistyksen tiedote 1/2019

Ahlaisten Kyläyhdistys ry toimii kylän yhteisten asioiden hyväksi ja on samalla yhteistyöelin Porin kaupungin, Karhuseudun ja paikallisten yhdistysten kanssa.

Kyläyhdistys Internetissä

Ahlaisten Kyläyhdistys ry sai uudet kotisivut viime vuonna. Tämä lienee tullut jo selväksi, jos luet tätä tiedotetta kotisivuiltmme. Kotisivut sijaitsevat osoitteessa

Aiemmin Ahlaisten asioista sai tietoa myös Porin kaupungin sivuilta osoitteella

Tuo linkki johti Porin kaupungin sivuston alaisuudessa olleeseen Ahlainen-osioon. Kaupungin www-sivustojen uudistamisen yhteydessä kaupunki linjasi kaupunginosasivut poistettavaksi, minkä myötä sovittiin ahlainen.fi käännettiin johtamaan kyläyhdistyksen sivuille. Samallaverkkotunnus ahlainen.fi siirtyi kaupungilta kyläyhdistyksen hallintaan. Mikäli sille löytyy sisöltöprofiloinnin myötä joku uusi käyttö, sivuston eriytynyt ylläpito voidaan käynnistää. Nykyisellään sille ei ole nähty tarvetta, koska kyläyhdistyksen sivuille on soveltaen siirretty runsaasti tuon sivuston entistä sisältöä.

Ottakaa kantaa sivuston sisältöön ja toimivuuteen. Ylläpidon yhteyshenkilö on Hannu Jaakkola (kontaktitiedot ovat sivuston yhdistys-osiossa). Erityisesti toivomme palveluiden osalta täydennyksiä, koska osa alueen palvelutarjonnasta puuttuu sieltä edelleen ja emme omaehtoisesti ilman palvelun tarjoajan suostumusta ole lisänneet sinne yritysten ja muiden toimijoiden yhteystietoja.

Toimintaa

Kyläyhdistys järjestää edelleen vuosittain yhteistyössä muiden yhdistysten kanssa ainakin joulumarkkinat ja avovesiuinti-tapahtuman.  Suunnitteilla on myös laskiaisrieha, jonka onnistumiseksi kuitenkin seurataan sään kehittymistä. Toritoimintaa yritetään edelleen elvyttää järjestämällä torin avaus, pääsiäislauantaina 20.4.2019, ilman torimaksua. Torikausi alkaa varsinaisesti 4.5. ja viimeinen varsinainen toripäivä on 14.9. Suunnitteilal on lisäksi syystapahtumana syystori 19.10. Toivotaan vilkasta torikautta ja muistetaan vanha totuus, että tori tarvitsee toimiakseen asiakkaita ja myyjiä.

Avoimet kylät Ahlaisissa

Ahlainen osallistuu Satakylien Avoimet Kylät -tapahtumaan. Kyläyhdistys järjestää omaa toimintaansa Syreenitorin ja kirkon alueella. Tapahtumien järjestäminen on avointa kaikille ja ohjelmakokonaisuutta koordinoi Ahlaisten kyläyhdistys. Yksityiskohtaiset tapahtumatiedot julkaistaan myöhemmin Ajankohtaista-osiossa.

Mikäli olet kiinnostunut liittämään oman tapahtumasi osaksi päivän ohjelmaa, ota yhteyttä kyläyhdistyksen sihteeriin ( Anna-Leena Sipinen, anna-leena.sipinen@luukku.com) 7.4.2019 mennessä. Hän välittää ne eteenpäin tapahtuman yhteiseen infoon sekä toimittaa materiaalia kylälle. Näin tiedot tulevat Satakylien yhteiseen mainontaan.

Lisätietoja sihteeriltä: Anna-Leena Sipinen, anna-leena.sipinen@luukku.com.

Vanha-Putaja

Vanha-Putaja on taas tänä vuonna avoinna kesä-heinäkuussa 4 kesätyöntekijän voimin arkisin  klo 10.00 – 15.00 välisenä aikana, jos kaupunki myöntää kesätyöavustuksen.  Nuoret myyvät siellä kahvia ja itseleivottuja tuotteita ja esittelevät Ahlaista. Kokeilemme matonpesupalvelua kesätyöntekijöiden toimesta.

Kyläyhdistyksen kylätalo ja nuorisoseuran sauna Vanha-Putajalla ovat vuokrattavissa perhejuhliin, kokoustilaksi ja muihin tapahtumiin. Lisätietoja ja varaukset Regina Wittsberg puh 040-5281548

Hallinto ja osallistuminen kyläyhdsityksen toimintaan

Kyläyhdistyksen hallitus kutsuu kaikkia halukkaita mukaan toimintaan kylämme yhteiseksi hyväksi. Yhdistyksen kevätkokous pidetään torstaina 28. maaliskuuta 2019 klo 19.00 Vanha-Putajalla. Yhdistyksemme yhteyshenkilöt ja hallituksen jäsentemme yhteistiedot löydät osoitteesta www-sivustollamme Kyläyhdistys-osiosta.

Puheenjohtaja Reino Leppiniemen tavoittaa puh.  050-3424 802 tai sähköpostilla  reino.leppiniemi@gmail.com . Toivomme, että jäsenet ja jäseneksi haluavat ilmoittavat yhdistykselle sähköpostiosoitteensa, sillä sähköpostin kautta yhteydenpito kyläyhdistyksen asioissa sujuu helposti ja edullisesti.

Jäsenmaksu vuodelle 2019

Jäsenmaksun voit suorittaa alla olevilla tiedoilla ja näin säilyttää jäsenyytesi yhdistyksessämme.Uudet jäsenet ilmoittakaa halukkuutenne jäseneksi liittymisestä puheenjohtajalle.

Ahlaisten Kyläyhdistys ry, Nahkurinkuja 38, 29700 Ahlainen
Tilinumero FI71 5700 1640 0007 82
Viitenro 1326
Eräpäivä 28.02.2019

Jäsenmaksuon  5 euroa/henkilö

HUOM! Jotta yhteydenpito yhdistyksen sisällä sujuisi joustavasti, ilmoita sähköpostiosoitteesi kyläyhdistykselle osoitteeseen ahlaisten.kylayhdistys@gmail.com.