Pääsiäistori lauantaina 30.3.2024 klo 10 – n. 13

Syreenitorin kesäkausi avautuu pääsiäistorin merkeissä pääsiäislauantaina. Varsinaiseen säännölliseen toritoimintaan päästään sitten 11.5.2024 alkaen ja torikausi jatkuu aina syyskuulle saakka. Paljon kesäajan tapahtumia ja muuta hauskaa on odotettavissa. näistä ilmoitellaan aikanaan.

Pääsiäistorilla on tavan mukaan runsas tarjonta eri tuotteita: Kuusikon lihatiski, Pasin kala, Kukkosen vihannekset ja paljon muuta. Säävaraus näinä vuodenaikoina ja näissä sääoloissa lienee kuitenkin paikallaan.

Ankkurien kahvikioskin tarjonta avaa seurustelu- ja tapaamisnurkkauksen. Sinne munkkikahville!

Sammutinhuolto Ketonen klo 10-12 tarkastaa sammutuskaluston ja laittaa ne kesäksi iskuun, 10 EUR / laite.

Pääsiäistipu jakaa lapsille ja lapsenmielisille pääsiäismunia klo 10-12.

Ahlaisten koulun vanhempainyhdistys myy arpoja koulun toiminnan hyväksi. Vieno-poni ja talutusratsastusta klo 10-12 (vapaaehtoinen maksu vy:n hyväksi, säävaraus).

Nurmen hunajaa, oman kylän tuotantoa.

Ilmaiset toripaikat!

Järjestäjä: Ahlaisten kyläyhdistys. Muutokset mahdollisia.

— 31.3.2024 — Raportti paikalta

Väkeä riitti, osan saapuessa jo yhdeksäksi odottelemaan kahvikioskin aukeamista. Harharetken syynä lienee poikkeuksellinen avaamisajankohta – klo 10 – ja ehkä viestintäkään ei saavuttanut kaikkia. Merkittävää hämminkiä asia toki ei auheuttanut, sillä Kuusikko ja Kukkonen tavan mukaan olivat ilmestyneet paikalle jo kukonlaulun aikaan, joten juttuseuraa ja suurempaan nälkään purtavaakin riitti. Viesti torin avautumisesta oli saavuttanut väkeä myös Ahlaisten ulkopuolelta, mikä tietysti ilahduttaa tulevan kesä toritoimintaa ajatellen.

Paikalla olivat suklaamunia muniva Pääsiäistipu sekä Pääsiäisnoita ajoneuvoineen. Noidan pannukokoelma tarjosi erilaisia turbo-versioita noidan luudan nokkaan; pannu joka lähtöön ja vauhtia tarpeen mukaan. Kissaa ei näkynyt; taitaa noita olla muutenkin enemmän koiraväkeä. Ystävällisesti ajo-opetusta annettiin myös Pääsiäistipulle luudan käytöstä, joten kylänraitilla olisi voinut olla tarjolla kunnon luutarallia, tavanomaisen lisäksi. Saatujen tietojen mukaan malttoivat kuitenkin mielensä eivätkä lähteneet lentäen paikalta. Molemmille juhlakaluille kiitokset torilla vierailusta.