Ahlaisissa tapahtuu 2020

Ahlaisten kyläyhdistys piti 22.1.2020 hallituksen järjestäytymiskokouksen. Siinä valittiin vuoden 2020 ajalle yhdistyksen toimihenkilöt (ks. hallituksen kokoonpano), käytiin pitkä keskustelu tulevista kehittämishankkeista (näistä tiedotetaan myöhemmin) sekä käynnistettiin toimet vuoden 2020 toimintasuunnitelman toteuttamiseksi.

Tällä hetkelllä sovitut ja muuten tiedossa olevat vuoden 2020 tapahtumat ovat:

23.2. Laskiaissunnuntai 14-16. Laskiaistapahtuma larppialueella (Järjestäjä Ahlaisten Nuorisoseura)

27.2. Yleisötilaisuus Ahlaisten kehittämisestä ja koulualueen rakentamisesta Ahlaisten koululla (Järjestäjä Porin kaupunki).

24.3. Kevätkokous klo 19 alkaen

11.4. Pääsiäistori Syreenitorilla 10-13

Syreenitori kesälauantaisin 9-13

• 2.5. Kesän torikauden avaus
  • 19.6. Juhannustori
  • Muut toripäivät: 9.5. / 16.5. / 23.5. / 30.5. / 6.6. / 13.6. (Avoimet Kylät) / Juhannustori 19.6. / 27.6. / 4.7. / 11.7. / 18.7. / 25.7. / ei 1.8. (Ahlaisten Markkinat) / 8.8. / 15.8. / 22.8. / 29.8. / ei 5.9. (Noormarkun markkinat) / 12.9. / 19.9. / Syystori 17.10.

13.6. Avoimet kylät Ahlaisissa (Satakylät-tapahtuma). Tapahtumista tulee erillinen tiedote.

•  Avoimet Kylät -tapahtumissa voi järjestäjänä toimia kuka tahansa. Ohjelmallista toimintaa, kirppiksiä, ruokailua, kahvittelua, muuten vaan pihapiirin avaamista yleisölle. Tapahtumat kootaan kylän yhteiseen ilmoitukseen, jonka Satakylät julkaisee omassa tiedotteessaan. Ilmoittautumisia ottaa vastaan kyläyhdistyksen sihteeri Anna-Leena Sipinen, anna-leena.sipinen@luukku.com; 044 541 2377. Ilmoittautumiset 15.3.2020 mennessä. Myöhästyneenäkin kannattaa ilmoittautua mukaan; jos tapahtuma ei ehdi Satakylien yhteiseen tapahtumakalenteriin, Ahlaisten omaan pääsee mukaan myöhemminkin.

20.6. Ahlaisten Juhannuspeli Sandö – Niittyluoto 15 alkaen

16.7. Avovesiuinnit

1.8. Ahlaisten Markkinat (pääjärjestäjä Ahlaisten Urheilijat)

17.10. Syystori ja kesäkauden päättäminen 9-13

Tapahtumiin liittyvää lisätietoa ilmestyy näille www-sivuille vuoden kuluessa – pysykää seurannassa. Tapahtumat ovat näkyvissä myös tapahtumakalenterissa, jota kannattaa seurata – samoin kuin tätä Ajankohtaista-sivua.