Lasten ja nuorten maksuton kesäruokailu Ahlaisissa kesä-heinäkuun ajan

Uutinen perustuu Porin kaupungin julkaisemaan tiedotusaineistoon, jota tähän artikkeliin on tiivistetty ja muokattu ottaen huomioon Ahlaisten osuus ruokailujärjestelyissä. Tulevana kesänä 7–18-vuotiaiden lasten ja nuorten maksuton ruokailu toteutetaan keskustassa, Sampolassa, Pihlavassa ja Ahlaisissa. Ruokailemassa voi käydä millä tahansa alueella asuinpaikasta riippumatta.

Alkuperäiset tiedotteet:

Kesäruokailulla halutaan tukea lasten ja nuorten hyvinvointia. Ruokailu on avoinna kaikille porilaisille 7–18-vuotiaille. Jos omalla asuinalueella ei järjestetä ruokailua, voi lähteä syömään  toiselle alueelle. Ruokailu toteutetaan yhdessä yhdistysten kanssa neljässä eri paikassa kesä-elokuussa:

• keskustassa Yhteisötalo Otavassa 1.6.–12.8.,
  • Sampolassa Itätuulen koululla 1.–30.6.,
  • Pihlavassa vanhalla koululla 1.6.–12.8. ja
  • Ahlaisissa koululla 1.6.–31.7.2020.
Tarkemmat kellonajat, ruokalistat ja muut lisätiedot päivitetään osoitteeseen pori.fi/kesaruokailu.
Ahlaisissa ruokajakelu on toiminnassa arkisin klo 10:45-12:00.
Ruokailuun tulevilla tulee olla mukilahenkisesti omat astiat mukana. Ruokailun toteutusta koordinoi Satakunnan yhteisökeskus. Ahlaisissa järjestelyistä vastaa Ahlaisten kyläyhdistys koordinaattorin roolissa, toteutuksessa ovat mukana ainakin Ahlaisten Urheilijat, SPR, Ahlaisten koulun vanhempainyhdistys, Lions Club Pori Pohjoinen ja Porin seurakunta. Toimintaa koordinoi Kristiina Åkerlund (kristiina.akerlund[AT]javena.fi; 040 7232 448). Ruoka-annoksia on jaossa rajoitettu määrä. Ruoka valmistetaan laktoosittomana. Muita erityisruokavalioita ei voida huomioida. Ruokailussa noudatetaan hygieniaohjeistuksia. Mikäli ruokaa jää yli, se jaetaan ruoka-apuna vähävaraisille ruokailuajan lopussa. Tällöin ruokaa haettaessa mukana on oltava oma astia.