Syreenitorin kausi jatkuu – seuraa kalenteria ja kyläyhdistyksen Facebookia

Myyjien toivomuksesta Syreenitorin kautta on jatkettu. Toistaiseksi tori on ollut auki lähes joka lauantai ja tarkoituksena on tarjota myyjille mahdollisuus torin käyttöön tarpeen ja kiinnostuksen mukaan myös varsinaisen torikauden ulkopuolella jatkossakin.

Säät ovat olleet suotuisia lauantaitoreille pitkin syksyä. Ensin torikautta jatkettiin syyskuun puolenvälin jälkeen; päätös oli jatkaa toimintaa aina lokakuun syystoriin saakka. Toivomus kauden jatkamisesta tuli myyjiltä, joten kausi on jatkunut edelleen aina näihin päiviin (7.11.2021) saakka ja päätä ei ole näkyvissä. Myyjien into on ollut korkealla ja toriväkeä on riittänyt. Uusia myyjiäkin on ilmaantunut.

Torin ilmettä on kohentanut sinne hankittu uusi myyntikoju (kuva alla). Myyntikoju on samaa sarjaa torille aiemmin hankitun varastokopin kanssa ja toistaiseksi vuokrattuna Porin kaupungilta. Pientä puusepäntyötä se tosin tarvitsi: myyntiluukku repsotti pahanpäiväisesti ja jotain pientä muutakin fiksauskohdetta siinä oli tarjolla. Kätevä timpuri – tällä(kin) kertaa yhdistyksen puheenjohtaja askarteli siihen uuden luukun ja varapuheenjohtajan kanssa se saatiin torstaiehtoolla paikalleen. Välivaiheita on esitteillä alla olevissa kuvissa, samoin lopputulos. Lopulta koju siirrettiin perjantai-iltana torin toiselle laidalle ja edelleenvuokrattiin kalakauppiaan tarpeisiin. Toimivuus on testattu 6.11. toripäivänä.

Kiinnostus toritoimintaa kohtaan tuntuu edelleen jatkuvan. Niinpä ajatuksena on mahdollistaa torimyynti lauantaisin myyjien kiinnostuksen mukaan. Toistaiseksi vakiomyyjen – liha, vihannes, kala, kahvitus, ajoittain grillimakkara – rinnalle on tullut uusia kauppiaita. Pyhäinpäivänä paikalla oli hunaja- ja säilykemyyntiä, terästuotteita, lintulautoja, jne. Paikalle kannattaa itse tulla tarkastamaan kulloinenkin tarjonta. Väkeä on käynyt paikalla kiitettävästi. Alla olevissa kuvissa torin tanner vaikuttaa tyhjähköltä. Syynä ei ole väkikato vaan valokuvaajan myöhäinen vierailuhetki lähellä sulkemisaikaa.

Jatkossa aukiolopäivistä tiedotetaan tämän sivuston kalenteri-osiossa ja tietoa levitetään myös yhdistyksen Facebook-kanavassa. Myös myyjät ilmoittelevat omista toimistaan. Koska toiminta on nyt myyjävetoista, tarjonta voi eri toripäivinä vaihdella, samoin palvelut, esimerkiksi kahvitusta on järjestelty poikkeusratkaisuilla. Takuuta torin avoinna olosta kaikkina viikonloppuina ei voida antaa, samoin palveluiden tarjonta voi vaihdella.

Tervetuloa torille – seuratkaa ilmoittelua.