Kotiseutuharjoitus Ahlaisissa perjantaina 3.3.2023 klo 11-18

Porin kaupunki järjestää kotiseutuharjoituksen Ahlaisten koululla 3.3. klo 11-18. Harjoituksen aiheena on evakuointi. Lähialueen asukkaita evakuoidaan Porin linjojen bussilla koululle n. 300 tulvan ja sähkökatkojen vuoksi. Koululla heille tarjotaan ruokaa, vettä, suojaa ja lämpöä. Paikalla on myös terveydenhuollon ja henkisen ensihuollon väkeä. Lisäksi paikalla annetaan selviytymiskoulutusta (72 h kotona).

Toimintaa johdetaan Porin kaupungintalolta ja paikallisesti toiminnasta on vastuussa koulun rehtori. Maanpuolustuskoulutusyhdistys (MPK) tukee harjoitusta perustamalla tilannekeskuksen ja turvaryhmän sekä johdon tuen.

Lisäksi toivomme, että saamme ns. maaliryhmään eri tehtäviin ja tarkkailijoiksi paikallisten kyläyhdistysten väkeä. Mikäli yhdistyksestänne on asiaan kiinnostusta, pyydämme ilmoittautumaan alla olevan linkin kautta kurssille:

Tapahtumaan voi ilmoittautua myös suoraan allekirjoittaneelle.

Antti Koskela, koulutuspäällikkö
Maanpuolustuskoulutusyhdistys (MPK)