Torilla tapahtuu – Helmikuinen toripäivä lauantaina 11.2.2023 klo 9-13. Hernekeittotarjoilu!

Förskottia laskiaiseen tai mitä lie. Joka tapauksessa on päätetty pitää tori auki myyjille ja torivieraille lauantaina 11.2.2023 aloitellen klo 9.

Toripaikat ovat myyjille ilmaisia ja torivieraille on tarjolla:

• Pasin kala – tuoretta kalaa ja kalatuotteita;
  • Sammutinhuolto Ketonen: sammutinkaluston tarkkastusta (10 EUR per laite, maksu käteisellä) ja myytävänä onalan tarvikkeita;
  • Kuusijoensuu: puu- ja metallityöt, mm. linnunpönttöjä, lyhtyjä, ym.;
  • Muitakin myyjiä paikallle saattaa ilmaantua, kun sana tapahtumasta leviää.

Kaffekioski on avoinna – kahvit, munkit, pullat ym. ravinnetta tarjolla vanhaan tapaan, henkisen puolen ravitseminen hoituu samalla hyvässä seurassa kuulumiisia vaihdettaessa;

Eikä siinä vielä kaikki: Ahlaisten kyläyhdistys tarjoaa torivieraille hernekeittoa klo 10:30 alkaen, niin pitkään kuin sammiossa soppaa riittää. Koko perhe matkaan ja hernekeitolle; on sitten lauantain ruokahuolto hoidettu. Hernekeiton valmistaa Lampin Martat.

Runsaslukuisesti paikalle tuttuja tapaamaan ja kuulumisia vaihtamaan.

Raportti toripäivästä

Toripäivä oli ja meni. Väkeä paikalle ilmestyi tasaisena virtana pitkin päivää. Kahvittelijoita riitti ja hernejkeitto teki kauppansa. Varttia ennen torin sulkeutumista viimeinenkin hernekeittoannos oli nautiskeltuja sammio tyhjä. Väkeä kävi päivän mittaan arviolta kolmisensataa ja myyjät vaikuttivat päivän antiin tyytyväiseltä. Myyjiien lisäksi tutustumiskohteena oli Ahlaisten VPK:n kalustoa 112-päivän merkeissä. Samoin yhteisvastuukeräyksellä kerättiin varoja Kirkon Ulkomaanavun kanavoitavaksi eri avustuskohteisiin ja kotimaassa nuorten hyväksi käytettäväksi  nuorten väkivallan ja konfliktien ratkaisuun ja ennaltaehkäisyyn. Sää suosi tapahtumaa – mukava pikku pakkanen ja aurinkoinen talvipäivä, jossa vähäinenkin lumi riitti talvisen tunnelman luontiin.