Ahlaisten kyläyhdsityksen sääntömääräinen syyskokous pidetään tiistaina 25.10.2022 klo 18:30 alkaen Putajalla

Ahlaisten kyläyhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidetään Putajalla Nahkurinkuja 38 klo 18:30 alkaen. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat.

Esityslista

1. Kokouksen avaus
  2. Kokouksen puheenjohtajan, sihteerin, kahden pöytäkirjatarkastajan ja kahden ääntenlaskijan valitseminen.
  3. Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen.
  4. Kokouksessa läsnä olevien jäsenten ja heidän äänivaltaisuutensa toteaminen.
  5. Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen.
  6. Toimintasuunnitelman sekä tulo- ja menoarvion vahvistaminen.
  7. Seuraavan vuoden jäsenmaksuista päättäminen.
  8. Yhdistyksen puheenjohtajan ja hänen varajäsenensä valitseminen.
  9. Yhdistyksen hallituksen erovuoroisten varsinaisten ja varajäsenten toteaminen sekä uusien valitseminen heidän tilalleen
  10. Kahden tilintarkastajan ja kahden varatilintarkastajan valitseminen
  11. Kokouskutsussa mainittujen muiden asioiden käsitteleminen.
  12. Muut asiat: kokouksen yhteydessä esitetyt asiat, joista voidaan keskustella, mutta ei ottaa päätettäväksi.
  13. Kokouksen päättäminen

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2023 (LUONNOS)

Yleistä
Ahlaisten kyläyhdistyksen toiminnan tarkoituksena on Ahlaisten sekä vaki- että kesäasukkaiden viihtyvyyden parantaminen ja panostaa kylän elinolosuhteiden säilymiseen ja parantamiseen.
Kyläyhdistys tekee yhteistyötä Ahlaisten kylien eri toimijoiden kanssa ja hoitaa edunvalvontaa eri viranomaistahoihin, Porin kaupunkiin ja tiepitäjään. Painopistealueena on kaavoitus tilanne Ahlaisissa, tieasioiden eteenpäin vieminen.

Toritapahtumat
Järjestetään torikauden avaus, torikauden päättäjäiset sekä muita tapahtumia tai juhlatilaisuuksia. Iltatori / karaoke pyritään järjestämään kerran kuukaudessa.

Aloitteet
Yhdistys tekee aloitteita kaupungin päättäjille ja myös valtion edustajille siitä, miten Ahlaisten kehittymistä tulisi edistää. Aloitteet valmistellaan avoimesti, niin että kaikki halukkaat voivat osallistua niiden tekoon. Tarvittaessa käytetään asiantuntija-apua. Tärkeinä kohteina on edelleen mm. Ahlaisten tieolosuhteiden parantaminen ja kevyenliikenteen väylän jatkaminen VT8:lle.

Yhteistyö
Kyläyhdistys pyrkii edistämään yhteistyötä alueella toimivien muiden yhteisöjen ja yhdistysten kanssa. Kyläyhdistystoiminnassa tehdään yhteistyötä Lampin ja Kellahden kyläyhdistysten sekä Satakylät ry:n kanssa. Kesäasukkaita pyritään saamaan mukaan kylän kehittämishankkeisiin. Soveltuvilta osin Ahlaisten kyläyhdistys osallistuu myös yhteishankkeisiin.

Kokoukset
Ahlaisten kyläyhdistys ry pitää sääntömääräiset kevät- ja syyskokoukset sääntöjen määräämänä aikana ja ylimääräisiä yleiskokouksia kutsutaan koolle tarvittaessa. Yhdistyksen hallitus kokoontuu tarvittaessa noin kerran kuukaudessa.

Vanha-Putaja
Putajan remontti käynnistyy Ahlaisten nuorisoseuran Leader-rahoituksella keväällä 2023. Kyläyhdistys siirtyy käyttämään kotiseutumakasiinin tiloja tai vaihtoehtoisesti muita kylällä olevia kokouspaikkoja.

Kotiseutumakasiini
Makasiinin piha-alueen kunnostus viedään loppuun ja makasiinin maalataan sekä portaat uudistetaan. Makasiinilla pyritään järjestämään kesäaikaan näyttely / näyttelyitä.

Tapahtumat
Osallistutaan valtakunnalliseen Avoimet kylät -tapahtumaan 10.6.2023. Ahlaisten kyläyhdistys ry valitsee vuoden 2023 Ahlaisten Äijän tai Ämmän ja julkistaa sen Ahlaisten markkinoiden yhteydessä 5.8.2023. Joulukuun toisena lauantaina järjestetään yhteistyössä Ahlaisten yhdistyksien kanssa joulumarkkinat. Avovesiuintitapahtuman järjestämisestä tehdään päätös kevään aikana.

Varainhankinta
Omien varojen keräämiseksi pidetään arpajaisia, kahvituksia ja makkaran myyntiä tapahtumien yhteydessä. Jatketaan metalliromunkeräyspisteen ylläpitämistä.

Muu toiminta
• sotaveteraanikiven ympäristön hoito
• juhannusmaistongin ja joulukuusen pystytys veteraanikiven viereen
• ulkotulien sytyttäminen Ämttööntien varteen jouluaattona
• kausivalojen asennus
• tervehdykset yhteistyökumppaneille sekä yhdistyksen ansioituneille jäsenille
• kyläyhdistys antaa äijäkerholle tilat kerhon pitämistä varten kuitenkaan yhdistyksenä muuten osallistumatta siihen tai puuttumatta sen toimintaan.
• Joulurauhan julistus
• pyritään järjestämään 2–4 kesätyöpaikkaa kylän nuorille