Syreenitorin kesäkausi aloitetaan lauantaina 13.5.2023

Ahlaisten kesään olennaisena osana kuuluva lauantain syreenitori aukeaa jälleen 13.5.3023 ja säännöllinen torikausi jatkuu 30.9.2023 saakka. Lauanraitori on auki klo 9-13.

Syreenitorista on muodostunut niin ahlaislaisten kuin kesäasukkaiden lauantaipäivän tärkeä osa, jolloin on mahdollista tavata tuttuja, vaihtaa kuulumisia ja luoda uusia tuttavuuksia. Kaikki tämä tietysti tapahtuu toriostosten ja kahvittelun merkeissä. Myyjäkattaus vaihtelee luonnollisesti viikoittain, mutta perustan luovat vanhat tutut kauppiaat Kuusikko, Kukkonen ja Pasin kala – tarjolla on lihaa ja leikkeleitä, vihanneksia, kalaa ja tietysti Ahlaisten Ankkurien kahvio.

Tori on auki säännölliusesti kesälauantaisin. Poikkeuksia ovat: Juhannustori pidetään perjantaina juhannusaattona 23.6.2023; Ahlaisten Markkinat 5.8.2023, tori ei ole auki; 2.9.2023 Noormarkun markkinat, tori ei ole auki.

Kesän ajalle on lauantaitorien lisäksi suunnitteilla iltatoreja – niistä tiedotellaan aikanaan.Myös kesäkäuden säännöllisten toripäivien ulkopuolella myöhemmin syksyllä ja talven aikana torilla ssaattaa olla tapahtumia. Niistäkin ilmoitellaan aikanaan lisää.

Näillä eväillä runsain joukoin torille, niin myyjät kuin asiakkaat.

Torin asioista voi tiedustella lisää yhdistyksen puheenjohtajalta Aki Gröndahlilta (044 700 2482, sähköposti ahlaistenkylayhdistys@gmail.com).

Bonuksena kesäkauden toripäivissä 10.6.2023 – Avoimet Kylät Ahlaisissa

Ahlaisten kyläyhdistys osallistuu tavan mukaan Satakylien organisaoimaan Avoimet Kylät -tapahtumaan. Ahlaisten kyläyhdistyksen osalta tapahtumat keskittyvät Syreenitorille ja sen ympäristöön. Tilaisuus on avoin kaikille kyläläisille, jotka voivat järjestää omia tapahtumiaan eri puolilla kylää. Tapahtumista voi ilmoittaa Ahlaisten kyläyhdistyksen sihteerille (Krisiina Åkerlund; katso yhteystiedot www-sivun osiosta Kyläyhdistys -> Hallitus). Ilmoittautumiset 28.5.2023 mennessä.

Avoimet Kylät -tapahtumien tarkoituksena on lisätä kylätoiminnan tunnettavuuutta sekä tarjota mahdollisuus tutustua satakunnan maaseutukylien monipuoliseen toimntaan ja tarjontaan. Tapahtuman tiimoilta kannattaa ottaa kulkuväline alle ja kierrellä kyliä tapahtumapäivänä. Maaseutuun tutustuminen toki muulloinkin on antoisaa ja tarjoaa monipuolisia löytöjä ja elämyksiä.

Satakylien tapahtumainfo löytyy täältä.